ku-dag

Idag hade jag KU-dag så jag har varit hemma hela dagen. Har väl inte gjort så mycket egentligen, pluggat tyska, kollat tv, ätit och övningskört. Har verkligen en hemsk tyskaläxa till imorgon. Skulle läsa 10 sidor i en bok, hitta 10 ord från boken som jag inte förstod med synonymer till dem. Sen skriva 3 frågor till texten och även träna på mina argument till debatten imorgon. Jag och Fredrika ska debattera emot djurförsök på TYSKA (!!!) Hur ska det gå? Det är en sak att läsa upp sina argument, men sen att kunna försvara sig själv, ifrågasätta de andras argument osv. Det är ju till och med svårt på svenska! Uhhh, blir nervös bara av tanken...

Så nu ska jag fortsätta träna på tyskan, äta lite kvällsmat och sen ut och träffa Nikita och Amanda vid 20 tiden. Övningskörningen gick faktiskt bra idag! Det börjar gå frammåt och jag var till och med uppe på fyrans växel idag hehe.

Här kommer en bild på  min goda frukost imorse. Önskar att jag hade tid till det varje morgon, brukar ju eh eh inte äta frukost alls oftast på grund av att jag går upp för sent. Borde skaffa mig en obekväm, kall och hård säng istället för en mjuk, skön och varm säng som jag har nu. Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0