jag vill bara CHILLA!

Var ledig idag. Men eftersom jag missade ett prov förra fredagen så var jag tvungen att komma till skolan idag kvart i 9 och skriva det. Efter det var det utvecklingssamtal. Det gick bra, hon sa att jag var en kämpe och att det gick bra för mig. Jag behövde bara ta lite mer plats i klassen och lita på att jag kan. För det märktes tydligen att jag håller tillbaka och inte alltid säger något fast jag egentligen kan det. Och ja det stämmer ju. Men hon sa även att jag har bättrat mig sen ettan och jag är på väg framåt. Och det håller jag med om. I ettan kunde jag knappt räcka upp handen utan att bli illröd i huvudet. Nu vågar jag mer, men jag kan fortfarande bli bättre. Redovisningar är fortfarande det värsta jag vet i skolan. Och muntliga delar på nationella proven, som är typ same shit but different name.

Och gissa vad jag har imorgon? Jo, redovisning så klart. Gissa vilket ämne? TYSKA! Jag ska alltså stå där framme och hacka mig fram på tyska med hjälp av lite stödord!!! Herregud, jag gråter lite bara av tanken på det. Jag känner bara för att sjuka mig imorgon. Men jag vet att om jag inte gör det imorgon så måste jag göra det på tisdag. Visst, jag skjuter upp det lite och kan träna men ja snart är det tisdag. Och nästa vecka har jag nog ännu mer att göra än vad jag hade denna så jag tror inte att jag psykiskt eller fysiskt kommer klara av den pressen nästa vecka. Ja, istället för att sitta här och skriva så borde jag väl träna.. men först måste jag rensa huvudet!

Förutom att umgås med mina vänner och så, så är något av det bästa jag vet att sitta vid min dator, skruva upp volymen på max och lyssna på en riktigt jävla bra låt! Bara liksom sitta där och sjunga med och leva sig in. Ofta brukar det sluta med att jag reser mig ur stolen lite då och då och dansar bara för att känslan är så jävla härlig! Jag önskar jag hade mer tid att bara göra sådana små härliga saker! Jag hatar verkligen att skolan tar upp så mycket av min tid. Visst om jag bara satte mig ner efter skolan och pluggade effektivt i kanske 2-3 timmar så skulle det finnas mycket tid efteråt att göra allt det. Men så länge håller inte min koncentrationsförmåga, för just nu är skolan så jäkla tråkig! Inga ämnen känns intressanta längre. Ekonomin är ändå helt okej kul för det kan jag! Det känner jag mig säker på.

Jäkla klagande från mig på senaste tiden! Vet inte riktigt varför jag tycker allt är så extremt jobbigt just nu? Jag är ju inte precis ensam om att ha mycket i skolan. Men jaja, ibland måste man få känna så.

Nu ska jag plugga.
Woohoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0