en bit på vägen..

Idag så har jag börjat komma en bit på vägen med hur mitt liv ska se ut efter gymnasiet. Tanken är att under sommaren så ska jag stanna hemma och jobba för att få ihop pengar. Sen till hösten vill jag ge mig ut och se världen lite, förmodligen blir det London. Där vill jag stanna i ca 6 månader för att komma hem till våren och jobba igen och sen börja plugga till hösten. Mitt stora problem är egentligen vad jag vill plugga. Jag funderar på civilekonom fast det känns ju så nedrans tråkigt. Ett annat alternativ är juridik men det är väldigt mycket plugg och för att man ska komma vidare sen så måste det gå extremt bra för en hela tiden. Marknadsföring känns också intressant och det är inte lika höga intagningspoäng på det heller. Men det finns liksom ingen linje där jag känner så: YES, DETTA ÄR PRECIS VAD JAG VILL! Hur ska man då kunna hitta nån?

Egentligen skulle jag vilja jobba med event tror jag. Organisera och fixa och dona. Men liksom, vilken linje väljer man då?

Även om jag har fått det lite mer klart i huvudet så är jag fortfarande förvirrad. Frågorna är många och svaren är få. Tur att jag i alla fall har ett halvår kvar tills studenten. För när man vaknar upp bakis som attan så måste man ju veta vad man vill med sitt liv, eller så känner i alla fall jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0