åter igen, TILLBAKA

Här var det tomt på inlägg ja. Nu är det skärpning från min sida!
 
Har hunnit hända en hel del sedan jag skrev sist. Jag har fått kontakt med en svensk familj som bor här i Abu Dhabi. Var hemma hos dem på middag förra fredagen för att lära känna dem och framför allt dottern som är 17 år. Allstå ungefär lika gammal som mig. Dom är jätte trevliga allihop och jag är precis hemkommen från Abu Dhabi City Golf Club som även har en pool där jag har varit med dem idag. Ska ta en dusch nu och sen ska jag hem till dem ikväll. Det känns perfekt eftersom det egentligen är det jag saknade innan. Någon i min ålder egen ålder som man kan umgås med. Och det känns väldigt skönt att de är svenskar. Är ju ganska van vid att många pratar på sitt eget språk runt omkring mig och liksom glömmer bort att jag inte föstår. Därför är det perfekt är de är från Sverige.
 
En annan stor grej måste jag också berätta. Mitt hemresedatum är ändrat. Kommer att komma hem den 15 november istället för 10 december. Och det handlar inte om att jag har valt det själv utan att det finns speciella regler för visum. Jag ska förlänga mitt visum med en månad. Men för att få en månad till så måste man flyga ut ur landet och sen in igen. Men probelemet är att jag får inte lov att jobba på resebyrån då. Man får inte göra det mer än två månader. Så det finns ju ingen mening för mig att krångla med att flyga ut ur landet och sen komma tillbaka hit bara för att chilla i tre veckor. Så som sagt, kommer hem 15 november istället!
 
Nu ska jag vila, ta en dusch och sen åka hem till dem. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0