biljettbokning osv

Idag var det alltså min andra dag på jobbet. Släpade mig upp lika trött denna morgon hehe, men det hör väl till. Var alltid sån när jag skulle upp till skolan så varför skulle saker och ting ändra på sig bara för att det är ett jobb hehe.
 
När jag väl kom dit så fick jag först hjälpa till med att sortera upp visitkort i bokstavsordning i en pärm. Låter kanske som världens tråkigaste uppgift men jag tyckte det var rätt kul. Skulle egentligen varit på accounting idag men de hade fullt upp så jag fick training på Holiday avdelingen istället. Alltså dom som har hand om hela paket med resor till barnfamiljer osv. Fick lära mig hur det går till när någon vill boka, hur kontrakten med hotellen ser ut osv. Sen fick jag även se hur deras datasystem fungerar där alla resor samlas.
 
Sen blev det lite efterlängtad lunch som bestod av en hamburgare, med svamp i... var faktiskt mycket godare än jag trodde! Sen fick jag vara på avdelningen ticketing. Alltså vanlig biljettbokning med t.ex flyg. Fick lära mig hur deras system funkar och det är mycket svårare än man tror. Man ska lära sig alla möjliga koder som man skriver in i ett system för att biljetterna ska bokas. Men lyckades lära mig en del, ska nog fortsätta med det imorgon.
 
Efter jobbet tog jag taxi hem, åt lite mat, ris som vanligt. Verkar typ vara det enda folk äter här. Har ätit minst en rätt med ris sen dagen jag kom! Och just nu är jag nyduschad och tänkte kolla lite på film innan jag ska sova. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0