första dagen på jobbet

Idag gick jag upp vid 8 tiden, trött som ett as och släpade mig in i duschen efter en kopp te. Sen gjorde jag mig klar och vid 9 tiden fick jag skjuts till jobbet. Kontoret ligger på 26e våningen i en av alla höghus som finns här. Ska lägga upp lite bilder på allt snart så ni kan se hur allt ser ut.
 
När jag väl kom dit så fick jag träffa alla cheferna för de olika avdelningarna och prata med några som skulle hjälpa till i min "training" Sen fick jag hjälpa till med lite småsaker på exel och sen satt jag med en från avdelningen accounting och fick lära mig om hur de bokför allt och vilka olika konton de använder osv. Tackade gudarna för att jag redan hade lärt mig grunderna på svenska på företagsekonomin i skolan. Imorgon ska de visa mig datasystemet de använder när de bokför och hur det fungerar.
 
Nu ikväll pratade jag en stund på skype med min älskade och saknade familj. Jättekul att se dem och höra hur de hade det! Förutom det har jag precis tränat lite, har ju inget gymkort än så jag fick använda fantasin och köra lite övningar på mattan i sovrummet, men det gick det med!
 
Nu inväntar jag Hannah för ännu ett skypesamtal, dagens teknologi I FUCKING LOVE YOU! Hur skulle jag överlevt annars alltså...
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0